lördag 25 augusti 2012

Dag trettionio...


...vi sitter här och gäspar runt köksbordet. Blev en tidig morgon, Christer och Helen är på väg och arbeta lite och jag och Smilla blir hemma i huset med hundhögen! Grått ute med regn i luften, var ut med Tia en kortis och kollade en väg vi aldrig varit efter. Måste ner till affären och köpa nässprej som jag lyckades glömma hemma, har varit beroende av det sedan min första graviditet för snart tjugotvå år sedan...kör med kortison ibland då det blir för mycket, men vanligast är en dutt innan man lägger sig så håller den uppe hela natten...
Jag och Smilla inne på Jokkfallstoaletten
Våra färder upp till Junis innebär alltid ett stopp i Jokkfall för en glass eller ett litet fika. Då det var regnigt så satt vi inne, var inte ens ner och kollade vattnet.Smilla tog en mazarin och mjölk och jag valde att vara utan, satt i en soffgrupp och tittade på det som kameran under vattnet visar, men inte en enda firre simmade förbi!
Detta är vad Smilla längtat till, Inkas små valpar, så nu har vi fullt upp med att kolla in de små krypen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar