fredag 19 oktober 2012

Dag nittioett...

...har nått slutet. Tjejerna sover redan och jag är också på väg mot sängen. Sonen är hos sin extra familj, men var hem och bytte kläder, disco på gång! Smilla var och kollade sin arm på förmiddagen, hu vilka läskiga spikar där sitter, inne i armen alltså...de sticker visst ut genom skinnet och tas bort om tre veckor om allt ser bra ut. Man skulle fått en kopia på röntgen bilden... SEdan har jag och Smilla ätit lunch på hennes favorit ställe i stan, Exotic, hennes favorit mat där är friterad kyckling och glassen man kan ta efter maten. Jag är också svag för friterat, otur för magen säger jag bara, friterade bananer med glass e mums! Dagens bananer var bara lite lustiga, inte frasiga bollar som det brukar vara utan det såg ut som bananskivor med mjuk frtyrdeg på, gick ner ändå. Jag har skött mig otroligt bra trots pengar i börsen, inte gjort ett enda galet inpuls inköp! Eller så var det bara sådana jag fick med hem. Smilla köpte sig en trislott utan vinst och tuggummi för sina pengar, jag hämtade saker på Stadium som Noah beställt, till mig själv blev det Iberogast och gymkort på Inpuls!!! Japp, nu är det dags att sätta fart på den slöa kroppen. Började där då Noomie flyttade hit, hamnade i ett träningsstim i mer än ett år, sedan hände något och allt rann ut i sanden. Denna gång ska jag ta det lite lugnare, men blir styrka och kondition, någon Pilates-och Yogagrupp om man har möjlighet. Nikie ska också följa med så jag hoppas verkligen att hon blir biten! Tog ett varv på Willys innan hemgång, chips(som nu kan ätas utan dåligt samvete)dricka, choklad, kycklingpytt och rödbetor. Efter maten så drog vi iväg på första träningspasset på egen hand, vi hade planerat 30 min på en Crosstrainer...ja det gick ju så där, mina ben tog slut efter 15 minuter, nu kan jag känna att man bara gav upp, men det är ju bara början. Har letat fram mina styrkeprogram, ska skriva om lite och fixa till, så på söndag blir det Inpuls igen. Fick med oss en liftare därifrån som har lånat bilen nu, är skönt att man inte har ett jätte behov av den, blir promenadsvängar imorgon och kniper det så finns det buss. Nu ikväll har vi kollat Ice Age 4, den var som de andra Ice Age, små rolig och sevärd! Nu har jag suttit och läst Aftonbladet och Sofies Mode, gäspar stort mellan varven, sängen kallar. Tar med datorn i fall man orkar kolla "Tru Blood" en stund...
 Lizzy katt, vår älskade hårboll runt 6 och ett halvt år
 Var en väldigt fin kvällssol som jag lyckades missa, vad den sjunker snabbt!

 
 
Vår tokiga tik på nio år som är GALEN i bollar, då blir hon sjövild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar