lördag 20 oktober 2012

Dag nittiotvå...

...helg och sovmorgon, något man alltid ser fram mot, ju längre man får sova desto längre vill man ligga kvar. Jag tog mej upp någon gång efter tio, Smilla var nog uppe redan åtta... Tog ett pytte litet röj av hemmet så dammsugaren kunnat gå några varv, den lär få göra det jobbet imorgon igen och så tar man och torkar efter den. En promenad med Tia i solen då vi hade hundfria planer på eftermiddagen. Jag och Smilla har promenerat fram och tillbaka  till Skurholmsrondellen, pausade förstås där några timmar med prat, kaffe, titt på super fint nybyggt hus, alltid roligt besöka någon man inte ser så ofta, det ska vi försöka göra om och jag kommer nog förbi efter lilltjejen nästa lördag så ni hinner fixa i huset! Har inte hunnit storhandla något, har som inte hittat den lusten eller inspirationen till mat. Kanske man gör ett försök imorgon. Hade möjlighet att ta mig ut på en öl nu ikväll, men då vi blev borta så länge så la jag det på hyllan, fler chanser dyker upp då man minst anar. Middag blev en Pizza Grandiosa...Smilla val men det var rätt så ok, rev extra ost att lägga på. Nu är vi slut på varsin hörna, Smilla under filt på soffan och jag kollar film i köket. Chips, honungsrostade jordnötter, godis och ett glas rött, inte så dåligt att bara hänga hemma ändå. Och det bästa med det är att sängen är nära. Flyttar nog dit om en stund och kollar film i vågrätt läge=blir inte många minuter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar