torsdag 25 oktober 2012

Dag nittiosex...

...just nu så känner man sig bara irriterad, arg och sur! Och är en på sådant humör så smittar det vidare...jag var inte den som startade ikväll. På morgonen körde jag och Tia till Lövskär och kollade lite vad som finns där, en massa stugor och hus. Vatten i massor och vi hade tur med den fina solen också! Hela förmiddagen tillbringade jag på Storheden, handla sånt som behövdes, Biltema för färg till kökslampan, sopsäckar så jag kan rensa balkongen, avrostning till bilen, förvaring till sopsorteringen. In på Djurmagazinet för nytt koppel, snålade med ett utan reflex så då fick jag glida in på Clas Ohlson med. Där köptes reflextejp, etiketthållare till sopsorterings byrån och dekalfolie då Noah ska dekorera sin Longboard. In på H&M och hittade chinos till Noah, byxor nöter han i massor... Sista anhalten blev Willys och en väldigt oorganiserad handling av sånt som behövdes och sånt som inte alls var nödvändigt. Uppackning och tvätt, en snabb vila. Tidig middag och tidig träning blev det med. Mage och ben låg på schemat, men allt känns ännu en aning ostrukturerat, ska kolla upp mina papper och se om man kan ändra lite... Kvällen har gått i snaskandets linje, chips, julmust och kladdkaka, bakad av Nikie(det gör hon alltid bra)...men med tråkig stekt korv och makaroner så var det nästan ett måste. Strax under täcket och kolla film en stund... Ja just ja, måste berätta om nattens vurpa. Följde minstingen på toaletten, släckte lampan och mörkt blev det. Kliver ut i hallen, rakt på sonen Longboard som rullar iväg. Där flög jag och tog emot mig med handen som var trasig förra vintern, den fick sig en rejäl "stretchning" åt det håll den är sämst på att vinkla sig och styrkan i handen är en aning usel då det ömmar...så sonen höll på få sin Longboard i små molekyler och dumpad i sin säng, men hann andas några vändor och tänka om. Idag är skateboard och longboard på plats i hans rum, plus att han dammsög efter skolan!


 Min ständiga följeslagare, tur hon måste ut så man tar sig någonstans
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar