söndag 28 oktober 2012

Dag nittionio...

...krånglig morgon innan min fick tiderna att stämma. Tog det rätt så lugnt tills det bar iväg, Noomie till Inpuls och sista träningen där, jag och Tia körde vidare till Skurholmen för att hämta Celiné. Först blev man bjuden på älgfärsbiffar som satt smakade mums, en kopp kaffe och sedan promenad med barnvagn, Celiné och Tia. Strosade på runt "sjön" kollade runt då det var en bit av vägen jag aldrig gått på och man fick se lite nya vyer. Tog en paus på busstationen eller utanför, för en banan. Sedan ledsnade lilla fröken och var tokarg från Malmuddsviadukten hem till Skurholmen, gick så fort som benen bra...hon tystnade då folk blev synliga och satte fart då de försvann ur hennes synvinkel. Inga tårar kom så jag konstaterade att hon var less på att dras omkring i vagn och hellre hade gått. Väl hemma så var Smilla tillbaka. Imorgon börjar höstlovet, jag har tre föreläsningar under veckan och får gneta vidare. Barnen får sköta sig själva hemma, men det blir aldrig längre än max fyra timmar man är borta. Blir nog att köra till Träsket och eventuellt grilla om vädret håller i sig.
 
 
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar