söndag 9 september 2012

Blev en liten stund i riset

När de tråkiga måsten till slut var gjorde så gjorde jag fika t mig o Smilla, varm choklad i termos och några dubbelmackor. Ner med varsin påse i ryggan, kameran över axeln, upp på cyklarna, Tia i handen och iväg till våran blåbärsskog! Stannade nästan på samma ställe som igår och här växer ännu mera bär eller om det var helt oplockat. Knähögt ris, satt stilla på knäna o bara vände runt för att plocka. Synd att vi inte hade stora plockar lusten för då hade vi kunnat plocka ihop för hela vintern. Jag tror att vårat fika i naturen var största lockelsen idag. Men nu har vi till två pajer och kokade blåbärskräm som blev blåbärssoppa!

Middagen bestod av Sik som vi fått från Masugnsbyn, kanon gott! Så den blev kokt och åts med löksås och pulvermos(vilken miss att vara utan potatis just då)men galet gott och över till en matlåda åt mig. Börjar min fyra veckors praktik imorron, så Skanska, vi ses vid åtta! Känns väldigt pirrigt då man inte vet vem någon är, men hoppas verkligen på att man kommer få grepp om saker och ting och att man kanske kan vara till någon nytta! Hoppas det är skapligt väder och att min cykel snällt håller ihop... Nu kolla något på datorn och strax slå ihop de blå...

De går i väg o kollar den andra sidan
Bjuds på smörgås
 
Höstfärgat ormbunksblad, tror det e en slags ormbunke iaf
Ett blåbär

Någon slags lav
Mossa
Jo är nog lite granbarr på sin plats
De fick bråttom hem av någon anledning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar