lördag 29 september 2012

Dag sjuttiotvå...

...sovmorgon såklart, det är ju helg! Också har vi en gnällig Tia, är hon skendräktig igen? Fast hon är väldigt mycket mer gnällig och ska bara ligga och kura med oss, hennes bur duger inte...då gnäller hon och gnäller...t.o.m. i sömnen tror jag. Kan hundar bli senila i nioårsåldern? En Parson Russel Terrier? Då vi fått i oss frukos så tvär röjde vi lite, bort med disk och upp med tvättat. Loppisen på Coop Arenan var målet, Robert gjorde ett glas fynd! En stor Flygsfors(aldrig hört talas om) skål som ha kan tjäna in någon tusing på om han säljer tilll rätt köpare. Bra jobbat Robban! För den är inte snygg eller lättplacerad den skålen.
Efter Coop drog vi till proppfulla Storheden, dåligt val en löningshelg, men har man inte bråttom så går det. Köpte oss några Ale att smutta på nu under kvällen, en håltång, små LED lampor en till Smilla och en till Tia...mat på Max...eller jag tog en Lyxshake, hot fries och de andra två varsitt mål. På vägen hem körde jag förbi "min" byggarbetsplats där jag tillbringar LIA:n, inte mycket att se, mest kul att visa var man håller hus på dagarna. Nu är det slöa och slappa på schemat, kanske film och en Tia promenad är ett måste....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar