fredag 14 september 2012

Dag femtioåtta...

...en bra start på dagen tycker jag, alla vaknade utan gnäll! Nattens försök till ensamt sovande slutade med en Smilla...ordningen återställd... Tog den vanliga turen med Smilla till skolan, blev ingen långtur med Tia då vi cyklade till stan sedan. Hem och röja lite, packa, göra något att äta på tågen. Kom iväg en aning sent på vår cykeltur, hade tänkt hinna förbi Willys och köpa något att dricka och en liten påse med gotta...men det funkar bra utan, bara lite tråkigt. Tia hann vara lös en stund och rasta sig innan det var dags för mera ordnad springning vid cykel med klövjeväskorna. Hon är duktig vår Tia och hon älskar att få springa med, tar det givet vist lugnt så hon styr farten... Sju minuter till godo då vi körde in med cykeln vid Järnvägsstationen. I Luleå vr det halvgrått och smått höststormigt, nu står vi i Murjek och här regnar det. Undrar hur vädret är i Kiruna inte för kallt hoppas jag då jag inte har allt för mycket kläder med...

Ett positivt meddelande har jag fått från Kommunals a-kassa idag, jag får stämpelpengar för veckorna o somras!Är helt ofattbart hur krångligt det är med allt sånt där, så tråkigt att man alltid får vänta, att få pengar är ju positivt, är några djupa hål efter en inkomstlös sommar...
En trött Tiaboll inbäddad

Kollar alltid film dagens är "Den som dräper. Öga mot öga" dansk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar